zaterdag 8 maart 2014

Retromeisje

Gisteren was een topdagje!


...want ik nam een dagje verlof omdat Eloise en ik een heuse speeldate gepland hadden met nog 6 andere kindjes en bijhorende mama'tjes. Het zonnetje had gelukkig geen dagje vrijaf genomen en was dus ook van de partij, halleluja!

Ik had een week mijn naaimachine niet van dichtbij gezien wegens drukdrukdruk maar donderdagavond vond ik het welletjes geweest, want... bij een speeldate hoort toch ook een nieuw jurkje? #elkexcuusisgoed


Mijn mosterd haalde ik deze keer bij StraighGrain, ik zag dit mooie jurkje en raakte er een beetje door bezeten :-) CopyCat, it is!

Ik vertrok van het bovenstukje van de Louisa Dress,  die ik ook al hier maakte, voegde paspel toe en plooitjes en werkte het geheel af met een rokje met veel volume dankzij brede plooitjes die doorlopen vanuit de paspel.




Afgewerkt met een blinde rits achteraan


Schoon hé, volume in het rokje :-)




Tijdens het naaien was ik bang dat het stofje te veel 'tafelkleed-achtig' zou aandoen, maar het eindresultaat is prachtig. Af en toe moet je eens een (berekend) risco nemen hé :-) Een beetje retro, een eerste zonnetje en mijn kleine minniemie, wat moet een mens meer hebben?

Alle kindjes op een rij

... en de jurk is speel-proof!

Ik ben ook mega-excited (oh nee, klink ik nu als Astrid Bryan?), want straks is het de grote Blogameetup! Valt het op dat ik er meeeeeeeeeeeeeeega hard naar uitkijk?



Jurkje: basispatroon Louisa met aanpassingen, geïnspireerd door StraightGrain
Stof: MonDepot
Met dank aan Gaelle voor de mooie foto's!

21 opmerkingen:

  1. Prachtig jurkje, helemaal voorjaar! En tot vanavond, hier ook zin om te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Keischattig!! Heel mooi en helemaal niet tafelkleedachtig hoor.
    Tot straks op de blogdate!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb jij geweldig goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Topper! Heel blij dat jouw blog nu op mijn leeslijst staat, wat een inspiratiebron!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je staat er bij mij ook in! En ik vond het echt echt echt echt echt super om je te leren kennen!

      Verwijderen
  5. Een heel leuk jurkje! Trouwens, fijn je te leren kennen. Je hebt er een volger bij! Tot een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw zeg!!! Keimooi!!!
    Tof van je gisteren ontmoet te hebben! Ik ben nu al fan!
    :-)))
    Gr
    An
    Jace did it!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooh Annick....heel erg mooi weeral!
    ( van dat stofje bestelde ik ook twee metertjes...:)

    Ik vond het heel erg fijn om je eens in't echt te ontmoeten, moeten we zeker eens overdoen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag! Snel! :-)

      En twee meter!? Stoffen-addict! #ikblijfjaloersopjouwvoorraad

      Verwijderen
  8. mooi gedaan... goeie smaak, dat zie ik zo al :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heb je mooi in elkaar gepuzzeld! En zo te zien helemaal goedgekeurd door je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!