dinsdag 22 april 2014

Lua Sleepsack - StraightGrain pattern test


Ik ben heel fier dat ik jullie vandaag mijn versie van de LUA slaapzak mag voorstellen. Net als 39 andere lucky ladies mocht ik het nieuwste patroon van StraightGrain uittesten. Jippie!

It is my great pleasure... to present you my version of the LUA sleepsack by StraightGrain! A big hooray for me because I was one of the 40 lucky ladies who were selected by An to test her newest pattern!


Voor alles is er een eerste keer, dus ook voor het naaien van een slaapzak. Op de instructies en het patroon zelf heb ik weinig opmerkingen; alles zit prima in elkaar, en de ‘moeilijkheden’ die ik had veroorzaakte ik zelf... :-) Ik koos er bijvoorbeeld voor om dubbele paspel gebruiken, wat niet evident is bij een kronkelende lijn - dat is een lesje dat ik mijzelf ook heb geleerd!

I'm a sleepsack-sewing "virgin" but I really had great fun putting the pattern together. An's instructions are very clear; and the hardest part was actually coping with the challenges I added myself, such as my usage of double - selfmade - piping. What was I thinking?? Using rather 'thick' piping on a curved line. Oh well...


Daarnaast vond ik de stoffenkeuze ook erg belangrijk; ik wou een zacht katoentje gebruiken, vlot wasbaar en stevig genoeg, ... en bovendien wou ik ook een uniek stuk.

Ik ging dus aan de slag met een prachtig azuurblauw uni-katoentje van bij Bellelien, dat ik zelf bestempelde met grijze wolkjes. De dubbele paspel maakte ik ook zelf: één paspel maakte ik met een overschotje van het katoentje dat ik gebruikte voor de binnenvoering, de andere paspel is zilver... want aan elk wolkje is er een “silver lining”, toch? 





Another challenge was selecting the perfect fabric. I wanted something unique, something fun, something Eloise would love to sleep in... I decided to go for a little 'do it yourself' stamping project!
 I created a cloud-stamp, used textile paint, and went nuts on the gorgeous azure-blue uni-cotton I found at Bellelien. I adore the result...!

... and so does Eloise!

Droom zoete dromen kleine schat...


Sweet dreams cutiepie...

Patroon / Pattern:  Lua Sleepsack - StraightGrain
Stof buitenkant / Fabric outside : Bellelien
Stof binnenkant / Fabric lining: De Potterije
Katoen batting / Cotton Batting: Quilter's Dream via De Potterije

24 opmerkingen:

  1. Prachtig! Het stofje met de wolkjes is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh!! Zo mooi en zo uniek! Super gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw! Heel mooi! Daar gaat ze zalig in wegdromen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt! Leuk hoe je het personaliseerde.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Supergeslaagd, je eigen stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend, wat je met de stofjes gedaan hebt; het stempelen, het combineren... het is weer af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige Lua! Tof gepersonaliseerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeer origineel met dat stempelen...Nog een nieuwe uitdaging voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Chique, zo zelf je stofje ontwerpen/ bestempelen! Mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat méén je niet van die wolkjes... Wat een werkje en zo prachtig gedaan!!! En die paspel, ook super! Mag ik ene bestellen voor Nele? :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt er een unieke en prachtige slaapzak van gemaakt! Een echte topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. love your version and especially that fabric. you stamped it perfectly!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, een unieke Lua! Zo mooi met die gestempelde wolkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. super mooi! Het hele plaatje klopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Slapen onder zo'n hemel kan alleen maar zalig zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schoon!!! Ik ga mij toch ook eens zo'n stempelkussen moeten aanschaffen hoor... ik loop weer achter op de nieuwe hype ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is verslavend, dat stempelen! Ik heb nog zo veel ideeën in mijn hoofd... Maar tijd vinden! :-)

      Verwijderen
  17. een schoontje, zo tof al die slaapzakjes die plots overal opduiken!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!