woensdag 14 december 2016

(Tweede) Kerst met Eva Mouton

We zijn midden december dus de kerstsfeer viert hoogtij. 
Voor het eerst sinds jaren hebben we ook een echte, grote kerstboom gezet in onze woonkamer. Vorig jaar, aan het einde van mijn persoonlijke annus horribilis had ik daar geen moed voor, en het jaar daarvoor konden we Eloise's grijpgrage handjes niet weghouden bij de boom dus hadden we het bescheidener gehouden. Dit jaar pronkt de boom, met lichtjes en al, en hou ik stiekem heel erg van de sfeer die rond kerst hangt.


Eloise's kerstjurk hangt al klaar, deze konden jullie hier al zien.
Op tweede kerstdag zal ze echter ook een nieuwe outfit dragen. Iets relaxer dan wel, een tikkeltje sportiever, maar zeker even hard in de kerstsfeer.




Deze jurk is een combinatie van de Billie van Zonen 09 en de Candy Dress van La Maison Victor. 
Ongeveer hetzelfde recept dus als hier, maar met de originele Candy-rok dus - weliswaar verlengd, ahum.
Ik liet het touwtje in het midden weg, maar stikte twee keer elastische paspel rondom de taille, zodat het idee van een riem wordt gesuggereerd.


Deze stof is trouwens alweer een mooie samenwerking tussen illustratrice Eva Mouton en Bambiblauw.
Kwalitatieve sweater met net dat tikkeltje meer... Ik had een kerst-trui voor Oliver in gedachten maar Eloise keek mij met een pruillipje aan toen ik dat vertelde dus wijzigde ik mijn plannen.


Ze had veel plezier tijdens het nemen van de foto's en dan krijg je dus dit.


Haar meest favoriete speelgoed tegenwoordig is trouwens haar eigen fototoestel; dus ze wou absoluut ook een foto van haar met haar nieuwste vriend.



De garantie voor uren speelplezier.
Voorbereide ouders als wij zijn - not- bestelden we enkele dagen voor de Sint zijn bezoekje bracht aan ons huisje dit toestel online. Ik wou de roze versie voor Eloise, maar alles bleek uitverkocht; dus werd het de blauwe. Zij weet niet dat er ook een roze variant was, dus sshhhhht... :-)


Ze maakte de gekste selfies; en voor ons is het ook leuk om 's avonds wanneer ze in haar bedje ligt te kijken naar de foto's die ze nam. Het leven door het oog van onze dochter...






Patroon: Combinatie van Billie (Zonen09) en Candy Dress (La Maison Victor)
Stof: Eva's Winter Animals

17 opmerkingen:

  1. Het leven door de ogen van Eloise, ik kan geloven dat dat soms hilariteit oplevert ja!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh! Hier hebben wij de roze variant #schaterlach. De über voorbereidde Sint (uch uch) kocht die deadline-min-twee nog in een bakstenen winkel. Hoera trouwens voor de pruillip, gelijk had ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eloise <3 Mini-topmodel and I love it! (Dat fototoestel zit hier trouwens onder de kerstboom voor Georges - ja hé mama, dan kan ik foto's van jou nemen als jij nieuwe kleren hebt. Deze blogmama voelde zich eventjes heel schuldig... eventjes... ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is hier dus ook zo... 'Mama, ik zal van jou nu eens foto's nemen' :-) :-) :-)

      Verwijderen
  4. Mmmm ... twijfelgeval ... vind het een hoog pyjama-gehalte hebben en vooral het gebrek aan kleur doet je dochter minder hard stralen dan anders. Maar wel leuke 'Zonen09 meets LMV'-hack !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei oei, dan stuur ik mijn dochter in pyjama over straat :-) Haha, nee, gelukkig verschillen smaken! En die combinatie ga ik inderdaad nog gebruiken, de patroontjes matchen mooi samen!

      Verwijderen
  5. Leuke jurk en fantastisch om te zien hoeveel plezier je meisje heeft.
    Hier fluistert er eentje in mijn oor, heeej mama, ik heb dat fototoestel ook maar dan in het roze.
    Maar wij zullen niets verklappen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke combinatie van patronen. En dan die optische riem. Heel tof. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi jurkje! Staat haar heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer supermooi gedaan!!! Heerlijk comfy na al dat feesten en opkleden.
    Wij hebben de roze versie hier ook in huis, al zal broerlief deze blauwe wel leuker gevonden hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk! Ik begin nu wel een beetje te stressen. Zoals gewoonlijk ben ik nog aan geen enkele outfit begonnen... Oeps...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!