donderdag 9 februari 2017

Blogtour: Meet our new friend Laure!


Mijn MinnieMie's kastje wordt voor ruwweg 60% gevuld met patronen van StraightGrain. 
Tinny's, Ishi's, Hanami's, Jaanu's, you name them - I make them - Eloise wears them.

Vandaag voegen we Laure toe aan dit lijstje; een bijzonder fijn A-lijn jurkje met verschillende kraag en mouw-opties.


Ik ging voor een makkelijk recept: de basisjurk gecombineerd met kapmouwtjes en een striklintje aan de hals.


De jurk zit in een wip in elkaar, en de uitleg is, naar gewoonte, erg duidelijk.
 
Ik gebruikte een stofje uit mijn voorraad, eentje van Art Gallery dat ik een tijdje geleden kocht bij Bellelien. Ik was gierig toen en had maar 80 centimeter besteld, maar ik haalde deze jurk in maat 104 er vlotjes uit! De stof is 149cm breed, dat helpt natuurlijk :-)


Een sierlijke jurk werd het, Eloise ging er spontaan van dansen.


Een patroon dat roept om bandwerk.
Er volgen er nog...
 


en oooh dat opstaand kraagje achteraan...

 
 
Er is trouwens ook een leuke wedstrijd verbonden aan de launch van dit patroon; klik snel door want je kan o.a. een Brother naaimachine winnen!
 
Meer inspiratie kan u bovendien vinden bij de andere deelnemers aan de blogtour!
 
-------------
-------------------

14 opmerkingen:

  1. Alweer zo mooi! Ik zit voorlopig vast in de qipao-fase. Maar ik heb al enkele vloeiende stofjes liggen voor deze versie! Ik ben fan van Laure, en StraightGrain bij uitbreiding. De duidelijkste patroontjes, zonder twijfel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi. Ik heb de mijne ook af maar ben stiekem toch jaloers op de jouwe ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Hier ligt er eentje geknipt klaar in Nani Iro 😍.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooooh Annick. Dit is alweer zo zo mooi. Het jurkje, het meisje, de sokjes, de foto's... Het is toch allemaal zo prachtig en perfect! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, weeral een pareltje erbij. En ik volg je volledig. In Jade haar kast hangen voor het moment ook enkel Tinny's en Jaanu's. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo een schone versie, echt heel inspirerend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n schoon stofje heb je gekozen voor je Laure! Daar zou ik ook spontaan van gaan dansen ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  8. It's gorgeous! Love this fabric and I really want to make one with pussy bow too!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!