maandag 18 september 2017

Sometimes, we go to IKEA

Vorige week ging ik tijdens mijn lunchpauze even shoppen bij Ikea samen met een collega.
Ik had een zeephoudertje nodig voor in de badkamer en stapte buiten met de bewuste zeephouder, een lakenset, kaartjes, een stofschaar, cadeaupapier, kaarsen, en oh ja, een meter of 4 stof.

Eén van de stofjes verwerkte ik tot een Laure van StraightGrain.
Ik opteerde voor de meest simpele variant: een A-lijn jurkje met korte mouwtjes.



De stof is een pak dikker dan gewone katoen (eerder canvas), en leent zich dus uitstekend voor A-lijn jurkjes. Een rimpelrokje zou ik er niet meteen mee naaien, daarvoor is de stof te dik, u weze gewaarschuwd.



Achteraan werkte ik af met een blinde rits.


Ik mat Eloise op en de matentabel adviseerde mij om te kiezen voor de maat 4 jaar, en lengte 5 jaar. Dat deed ik, en de jurk zit perfect.


Eloise ging vandaag zo al naar school, dus deze Ikea-Laure werd meteen speelproof bevonden!


Ik waste de stof trouwens voor en ze bleef even mooi. Ik heb weinig ervaring met de Ikea stoffenkwaliteit dus duimen jullie mee dat deze jurk een tijdje mee kan?
:)


Stof: Ikea
Patroon: Laure - StraightGrain op papier of pdf


11 opmerkingen:

  1. Het is een erg mooi jurkje geworden! En wat betreft Ikea, het zijn straffe mensen die met lege armen kunnen buitenkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit jurkje is heel stijlvol! En ja, ik zou ook gedacht hebben dat het stofje niet al te mooi uit de was zou komen, maar aangezien het 'flink' de eerste beurt doorstond, zal het wel mooi blijven! Ik duim mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig kleedje!
    Ik maakte afgelopen zomer een Pippa-short uit Ikea-canvas. De short werd gebombardeerd tot favoriet van de zoon en doorstond glijbanen, zandbakken en ontelbare wasbeurten... zonder ook maar een krimp te geven! Prijs/kwaliteit is dat topstof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, zo'n leuk stofje. Laat ons Ikea bij deze maar toevoegen aan het to-do-lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige versie! Die stof kwam ik precies nog niet tegen bij Ikea, misschien moet ik nog eens een bezoekje gaan brengen...
    Ik maakte ooit al een Louisa uit een Ikeakatoentje, die jurk wordt hier ondertussen al drie jaar gedragen (mijn dochter groeit alleen in de hoogte, niet in de breedte 😉) en ook deze stof vertoont nog geen enkel spoor van vervagen of verslijten. Dus ik denk dat je met dit jurkje ook wel op je twee oren zal kunnen slapen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik maakte het juffencadeautje van Mila haar juf in deze stof! Staat ook goed als jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ikea zo gevaarlijk, maar ja het moest maar niet zo mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!